web analytics
سه‌شنبه , آوریل 30 2024
defa
Home / اخبار / جایزه ادبی زبان آلمانی در دستان هرتا مولر

جایزه ادبی زبان آلمانی در دستان هرتا مولر

امسال جایزه زبان آلمانی به هرتا مولر، نویسنده و برنده جایزه نوبل ادبیات تعلق می گیرد. جایزه ادبی زبان آلمانی”یاکوب گریم” که ۳۰ هزار یورو ارزش دارد، بخشی از جایزه فرهنگی زبان آلمانی است که در تاریخ ۱۶ اکتبر در شهر کاسل به مولر اهدا می‌شود.

هیئت داوران جایزه زبان آلمانی، هرتا مولر، نویسنده و برنده جایزه نوبل ادبیات را به عنوان یکی از برندگان جایزه “یاکوب گریم” برگزید. داوران او را به خاطر “مبارزه علیه تمامیت‌خواهی در هر رنگی از جمله در زبان” به عنوان نویسنده برتر انتخاب کردند.

هلموت گلوک، زبان شناس اهل بامبرگ و سخنگوی هیئت داوران جایزه زبان آلمانی درباره انتخاب مولر گرفت: «هرتا مولر علیه تمامیت خواهی در همه حوزه‌ها، حتی در حوزه زبان مبارزه می‌کند. او از امکانات نامحدودی که زبان آلمانی به عنوان سرچشمه شعر ارائه می‌دهد، به طرز استادانه‌ای بهره می‌گیرد.»

کورنلیا فونکه، ناتاشا وودین و راینهارد کایزر از دیگر نویسندگان سرشناسی هستند که در گذشته جایزه زبان آلمانی”یاکوب گریم” را دریافت کرده‌اند.

.جایزه ادبی برادران گریم برای بزرگداشت یاکوب و ویلهلم گریم اهدا می‌شود. این دو برادر آلمانی از مشهورترین داستان‌سرایان قرن ۱۸ و ۱۹ این کشور هستند. آن‌ها بیش از ۲۱۰ قصه قومی سرزمین آلمان را گردآوری کردند. این داستان‌ها که امروزه به نام قصه‌های برادران گریم شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از دوست‌داشتنی‌ترین قصه‌های کودکان است.

لینک گزارش:

 

https://www.bz-berlin.de/kultur/nobelpreistraegerin-herta-mueller-erhaelt-jacob-grimm-preis

 

Check Also

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

به گزارش ایران‌تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری، به مناسبت بزرگداشت روز ملی هنرهای نمایشی که هم‌زمان با روز جهانی تئاتر (27 مارس) در ایران برگزار می‌شود،‌ پیام تبریکی خطاب به هنرمندان و علاقه‌مندان این هنر، صادر کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *